Wednesday, August 27, 2014

Produk percuma - berguna atau tidak?

Seronok apabila idea datang mencurah-curah. Alhamdulillah, idea pun merupakan satu bentuk rezeki. Jangan kita lupakan dan menyangka rezeki itu hanya dalam bentuk wang ringgit ataupun kebendaan sahaja.

InsyaAllah kalau tiada aral melintang, bulan Oktober ini saya nak melancarkan beberapa produk yang diharapkan dapat membantu anda semua. Sebelum ini saya dah ceritakan mengenai produk Blogspot untuk Newbie. Kali ini saya nak ceritakan tentang pula tentang macam mana nak mula niaga dengan menggunakan produk percuma dan produk yang murah.


Produk percuma - berguna atau tidak?


Tidak perlu berbelanja besar untuk mulakan perniagaan anda. Yang penting kita bijak menggunakan produk percuma untuk pelbagai tujuan perniagaan kita sama ada untuk berblog, promosi, pengiklanan dan sebagainya.

Betulkah pakai produk percuma ni boleh buat macam-macam?

Tak percaya jom lihat apa yang anda boleh buat dengan produk percuma.


Percaya tak yang semua itu saya buat hanya dengan menggunakan perisian microsoft powerpoint yang rata-rata hampir semua pengguna komputer memiliki perisian ini. Gambar superhero itu pun saya buang latar belakang asalnya menggunakan perisian yang sama. Malah video itu pun dihasilkan menggunakan perisian power point sahaja. Ini merupakan percubaan pertama saya untuk membuat animasi menggunakan power point. Dengan latihan berterusan saya pasti kita semua dapat menghasilkan sesuatu yang tampak lebih professional.



Gambar ini juga saya hasilkan menggunakan perisian power point. Maaf kerana ini cubaan pertama, hasilnya amat tidak memberangsangkan. 

Tapi asasnya produk percuma dapat menghasilkan sesuatu yang unik jika kita bijak memanfaatkannya.

Selamat mencuba. Siapa nak tahu lebih lanjut tentang produk yang saya akan lancarkan nanti sila hubungi saya di FB: www.facebook.com/ahmadshahrin.manuar.


InsyaAllah nanti saya akan kongsikan lagi apakah perisian percuma yang menjadi pilihan saya

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati