Thursday, May 29, 2014

Suri Rumah Pemalas?


Balik rumah, tengok rumah berselerak. Makan malam pula masih tak tersedia. Anak-anak semua tengah seronok menyelerakkan rumah. Baik macam mana pun seorang suami tu. Kalau balik kerja mengalami situasi sebegitu, pastinya anda akan naik angin sedikit bukan?


Tapi sebelum marah-marah tu suami-suami semua bertenang dahulu. Pastinya ramai yang menyangka isteri di rumah tu dari pagi sampai petang tidak ada apa-apa urusan untuk diselesaikan. Maaflah ya, semua sangkaan anda itu kurang tepat. Banyak sebenarnya urusan mereka ini, memang tak habis-habis dari pagi sampai ke malam.

Tak percaya? Cuba anda ganti kerja mereka di rumah selama 2 hari. Mungkin persepsi anda nanti akan berubah. Kalau tak percaya juga lagi, anda bacalah dulu artikel di bawah ini yang dipetik dari sumber http://www.quickmeme.com/p/3vwndh. Bukan apa, kita ni kalau mat saleh yang cerita, lebih mudah untuk kita percaya.

Guy thinks his wife does nothing all day, then this happens...

Guy thinks his wife does nothing all day, then this happens... -   Misc


Seharusnya kita bersyukur di atas kesudian isteri berhenti kerja untuk menjawat jawatan suri rumah sepenuh masa. Bagi isteri yang bekerja di rumah oula, tidak kiralah terlibat dengan MLM, perniagaan internet dan sebagainya, mereka juga perlu masa untuk menangani urusan tersebut. Itu tidak termasuk urusan kerja rumah dan melayan anak-anak lagi. Berterima kasih lah kepada isteri ini yang sanggup membanting tukang untuk membantu beban para suami dalam menyediakan perbelanjaan yang cukup untuk keluarga masing-masing.

Jadi lepas ni , kalau rasa nak marah isteri sebab banyak kerja rumah tak siap, ingatlah tulisan dalam artikel ini ya.

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati