Friday, March 28, 2014

Kenangan raya

Salam sejahtera. Kalau sebut tentang kenangan raya, pasti ada kenangan-kenangan indah yang anda tidak boleh lupa. Bagi saya kenangan manis raya saya sewaktu musim raya aildifitri dua tahun lepas. Sewaktu itu baru tiga tahun berkahwin dan baru memilik anak yang kedua & ketiga.

Sudah menjadi tadisi saya dan isteri untuk mengambil gambar keluarga setiap kali hari raya tiba. Jadi bila bergambar dengan anak-anak kecil, macam-macam kerenahnya. Menangislah, tak mahu duduk diam dan sebagainya. Sudahnya gambar keluarga kami pada tahun 2012 seperti gambar di bawah.



Ini adalah foto terbaik yang dapat diambil. Anak yang sulung menangis sedih, yang nombor dua menutup muka, yang nombor tiga menangis tak tahu sebab apa. Abi dan umminya sahaja yang riang gembira =).

Macam yang saya kongsikan pada entri sebelum ini, kita haru selalu menanamkan aura ceria dan positif dalam diri. Ini sangat bagus dalam merangsang perkembangan anak-anak. Tak mudah nak menjaga anak-anak ini. Tapi penjagaan anak-anak ini juga bukan merupakan perkara yang susah.

Kadang-kadang risau juga, sebab biila nak jadi WAHD sepenuh  masa ini, perlu berhadapan dengan kerja dan anak-anak dalam masa yang sama. Jadi pengurusan masa seharusnya cemerlang untuk para WAHD ini. Kadang-kadang memang sangat geram kerana mereka suka mengganggu kerja-kerja kita di rumah. Baru ingat nak mengemaskini blog dan memasukkan entri baru, mulalah mereka nak makan, nak tengok kartun di komputer dan macam macam lagi. 

Apapun kerana matlamat nak jadi WAHD sepenuh masa, anggaplah ini sebagai suatu cabaran dan proses pembelajaran. Semoga berkat kesabaran bekerja dan menguruskan anak-anak serentak mampu memberikan kesabaran besar dalam perniagaan yang diceburi. 

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati