Thursday, March 27, 2014

Pagi yang menakjubkan




Alhamdulillah pagi hari dimulakan dengan ceria, sempat bersarapan dengan isteri dan meraikan ibu bapa mertua yang datang menziarahi keluarga kami. Beberapa minggu ini sangat memenatkan kerana agak sibuk dengan aktiviti di tempat kerja. Hari ini barulah berpeluang nak menarik nafas lega sedikit.



Buka komputer dengan niat nak semak saman dari PDRM. Bukan apa, cukai kenderaan kereta dah nak tamat tempoh, jadi nak pastikan boleh diperbaharui dengan mudah dan tanpa halangan.

Bila saya buka laman web rilek, saya tersengih panjang =). Satu tepukan meja saya berikan kepada pihak yang mengelola laman web ini.


Viral juga penangan 'meme' internet ini. Sehinggakan laman web kerajaan turut menggunakannya. Memang memberikan permulaan yang baik terhadap hari saya.

* meme internet =  adalah satu idea, gaya atau tindakan yang menular, selalunya sebagai peniruan, dari seorang ke seorang melalui Internet, dengan meniru konsep itu. 

Yang penting bila pagi hari dah dimulakan dengan tenang dan gembira, 
in Sha Allah ia kan berterusan. Emosi sangat mempengaruhi produktiviti kita. Jadi pastikan anda sentiasa ceria dan jangan lupa mulakan hari dengan ceria semoga penghujung hari kita juga diakhiri dengan kegembiraan.

Kalau pagi hari emosi kita sudah terganggu bimbang aktiviti yang akan kita lakukan seterusnya juga akan dipengaruhi pengaruh negatif. Bagi para ibu bapa pula pastinya tidak mahu mengalirkan emosi dan tenaga negatif kepada anak-anak seawal permulaan pagi. Emosi anak-anak amatlah bergantung kepada emosi para ibu bapa mereka. Jadi kenalah selalu ceria dan positif bagi merangsang pertumbuhan positif dalam diri anak-anak. 

Bagi yang beragama Islam, mulakan hari dengan bersolat, dan bersyukur dengan kebesaran Allah. Mulakan dengan doa dan akhiri dengan doa. Semoga kehidupan kita sentiasa dalam keberkatan dan rahmat dari Allah s.w.t


No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati