Wednesday, March 26, 2014

Sama Tapi Tak Serupa

Salam sejahtera. Beberapa hari yang lepas saya melihat sebuah gambar di facebook hasil perkongsian teman saya. Memang banyak orang yang 'like' gambar tersebut. Almaklumlah angkasawan pertama negara yang di dalam gambar tersebut. 


Kemudian dengan niat nak main-main dengan isteri, saya pun kongsikan gambar saya dengan anak-anak bagi tujuan mengajuk gambar Dr Mudzaffar ni.


Sama tapi tak serupakan? Siap naik sampan lagi =). Syabas diucapkan kepada semua kaum bapa moden yang kini makin melibatkan diri dalam hal penjagaan anak-anak. Natijahnya perkahwinan itu juga merupakan suatu perkongsian. Jadi bab-bab penjagaan anak ini juga haruslah dikongsi.

Saya amat menggalakkan para ayah di luar sana untuk keluar berhibur dengan anak-anak sahaja. Sekurang-kurangnya sebulan sekali. Ianya untuk menjalankan hubungan yang lebih rapat dengan anak-anak. Di samping itu dapatlah anda beri peluang kepada isteri untuk berehat atau melakukan aktiviti yang disukainya. Jangan ingat suri rumah tak perlukan cuti ya. Sesekali dapat melepaskan diri dari melayan kerenah anak-anak akan membantu menyegarkan mereka kembali. Kalau anda tak percaya, sila tanya ibu dan isteri anda. Kalau tak percaya juga, anda boleh cuba duduk di rumah seharian dan menjaga anak sambil menguruskan hal rumah tangga. Saya jamin isteri anda mesti suka punya. Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati