Sunday, April 20, 2014

Law Of Universal Attraction (LUA) Magnet Kebahagian

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Panduan mendidik anak-anak oleh Dato' Dr Haji Fadzillah Kamsah selalu menyebut supaya jangan menegur anak atau memarahi anak dengan perkataan negatif. Ini kerana percakapan kita ini bapa adalah doa. Sebagai contoh apabila anak mendapat keputusan yang kurang memberangsangkan di dalam peperiksaan, kebanyakan ibu bapa pasti akan memarahi anak mereka dengan skrip " Kamu ini memang pemalas,suruh belajar kamu tidak mahu" dan sebagainya. Tahu tak anda bila anda bercakap begitu, itu umpama doa yang meminta anak anda terus menerus menjadi pemalas.

Sebenarnya itu dipanggil Law of Universal Attraction. Kalau dah selalu sangat aberfikiran negatif dan menyebut benda negatif, maka kita akan menarik dan meminta benda yang negatif terjadi kepada kita. Saya bagi contoh, satu peristiwa kecil yang berlaku kepada diri saya sendiri pada minggu lepas. Saya pergi ke pejabat dengan menaiki kereta. Disebabkan terpaksa memandu kerana terpaksa pergi ke beberapa lokasi yang agak jauh dariada pejabat, saya telah keluar awal. Alhamdulillah, saya mendapat parkir yang dekat dengan pintu masuk ke bagnunan pejabat saya. Pada waktu tengah hari, saya pun keluar dengan menaiki kereta untuk menyelesaikan beberapa urusan pekerjaan. Setelah selesai, saya harus pulang ke pejabat semula, kerana ada mesyuarat dan perbincangan yang harus saya hadiri pada waktu petang itu pula. Dalam perjalanan pulang semula ke pejabat, berkali-kali saya katakan pada diri sendiri, saya hendak parkir semula di tempat parkir yang sama seperti pagi tadi. Anda nak tahu apa yang berlaku? Saya telah berjaya mendapat tempat parkir yang sama seperti waktu pagi itu.

Sebelum ini saya hanya menyangkakan itu hanyalah suatu kebetulan. Tetapi apabila saya menghadiri suatu program yang telah ditaja oleh isteri saya sepenuhnya (terima kasih www.arfahumar.com) barulah saya sedar apa yang saya alami itu merupaan satu bentuk LUA.

Sehubungan dengan itu, saya amatlah menyarankan agar anda juga dapat pergi ke seminar Neuro Linguistic Programming (NLP). Anda boleh buat carian di internet untuk keterangan lanjut. Ataupun paling tidak anda kena memiliki buku ini:


Buku ini hanya beharga RM 14 sahaja. Buat pengetahuan anda, saya mempromosikan program NLP dan buku LUA ini sebagai tujuan untuk berkongsi ilmu sahaja =). Untuk jumlah RM 14, saya yakin pelaburan anda akan sangat berbaloi.

Sekiranya anda membaca buku ini, InsyaAllah anda akan memahami dengan lebih baik konsep LUA dan kepentingan bersangka baik kepada Allah. Sesuai untuk semua golongan. Bagi orang baru dalam dunia perniagaan seperti saya, buku dan program ini adalah sangat-sangat berguna. Ini membolehkan kita memahami bahawa kita harus memulakan sesuatu dengan niat tidak lain dan tidak bukan hanya kerana Allah. Jadi kalau nak jadi jutawan, InsyaAllah kita akan jadi jutawan yang beriman dan bertakwa. Kalau nak kaya, niatkanlah kaya kerana Allah s.w.t

Jangan terlepas peluang untuk memiliki buku terbitan PTS ini ya.

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati